La plataforma

La plataforma Aula Dictapp disposa de dos mòduls, ortografia i gramàtica, que segueixen el mateix principi: diagnòstic i treball personalitzat.

Seleccionar mòdul

A la pantalla inici l’alumne pot escollir per quin mòdul comença a treballar. Pot fer dictats o proves diagnòstiques perquè la plataforma li digui quines mancances té i per li cal començar a treballar.

ORTOGRAFIA

El motor de correcció ortogràfica detecta i separa els errors ortogràfics de tots els altres possibles errors i els identifica segons el seu tipus i origen. D’aquesta manera pot explicar-li a l’alumne/a quins són els seus principals problemes ortogràfics.

GRÀMATICA

El motor de correcció gramàtica identifica els errors gramaticals per poder determinar al detall què domina i què no domina l’alumne/a en cada cas, però també quin és l’origen del problema.

Què ofereix al professorat

Correcció automàtica i immediata: en el mateix moment que els alumnes acaben els dictats o les activitats, el professor rep els resultats en el seu dispositiu.

 

Diagnòstic individual de cada alumne/a: gràcies a la correcció detallada, que categoritza cada falta de l’alumne, l’aplicació identifica el seu nivell de domini i quines són les qüestions ortogràfiques que hauria de treballar més.

 

Tasca personalitzada: el fet d’identificar els seus problemes ortogràfics permet que l’alumne/a no treballi de manera indiscriminada tots els temes d’ortografia sinó només aquells que més necessita i que l’ajudaran a reduir el seu nombre de faltes de manera efectiva.

 

Adaptat a diferents etapes educatives: Dictapp està escalat en 4 nivells diferents pensats per treballar des del cicle superior d’educació primària fins al batxillerat o l’ensenyament d’adults.

 

Programar i monitoritzar el progrés de l’alumnat: cada docent pot triar com treballen els seus alumnes: per exemple, si vol fer dictats en grup a l’aula o bé que cada alumne/a treballi de forma autònoma, si vol treballar individualment o en grup o si vol que els seus alumnes rebin ajudes a l’hora de treballar.

 

S’adapta a l’estil de cada docent: a més de triar com accedeixen als dictats, també pot triar entre activitats basades en diferents metodologies: a partir de la memòria visual, de la memòria auditiva, del raonament o de la mecanització.

Què ofereix a l’alumnat

Identifica els seus punts febles: els motors de correcció indiquen de quin tipus és cada errada i en fa un recull per indicar-li quins són els seus principals problemes gramaticals i ortogràfics perquè sàpiga des d’on començar a treballar.

 

Li permet entendre per què s’equivoca: no es limita a dir-li quantes faltes ha fet sinó on i, sobretot, per què, de manera que pot entendre en què i per què s’equivoca: és el primer pas per aconseguir realment millorar-ho.

 

S’adapta a l’usuari: Un cop identificats els seus problemes, s’hi adapta i li proposa treballar específicament allò que necessita i al nivell que necessita. L’alumne/a pot triar quin tipus d’activitats vola fer i en quin ordre, i també si vol fer sessions de treball llargues o bé fer algunes activitats curtes en qualsevol moment.

 

Li ofereix ajudes per millorar: La plataforma ajuda l’usuari abans i després dels dictats recordant-li en què s’equivoca més, anticipant-li algunes paraules complicades o donant-li pistes per a trobar errades. També li recorda les normes mentre fa activitats sempre que ho necessiti.

 

Actualització constant

Aula Dictapp és  una aplicació web, per tant és una solució oberta que no necessita instal·lacions per part de l’usuari.  Dediquem els nostres esforços a atendre i ajudar en qualsevol dubte o incidència però alhora a millorar i actualitzar constantment els seus dos valors diferencials: el motor de correcció i els continguts.

És una aplicació que aprèn dels usuaris perquè d’una banda guarda un registre de les diferents casuístiques que es donen en els dictats, i de l’altra escolta i atén qualsevol comentari dels usuaris, amb la qual cosa aconseguim un motor de correcció més precís i afinat cada dia.

Pel que fa als continguts de dictats i activitats, s’han anat ampliant des que vam començar: en dos cursos hem triplicat el nombre de dictats i duplicat el d’activitats.

Gamificació

Prioritzant l’esforç de l’alumnat i el rigor lingüístic per davant de qualsevol altra cosa, Dictapp incorpora algunes tècniques de ludificació per tal de donar un plus de motivació a l’alumne/a.

Puntuació: determinades accions proporcionen punts que es van acumulant i representen quantitativament el nivell de millora de l’usuari.

Visualització del propi progrés: l’aplicació fa una representació gràfica dels resultats en el temps amb barres de progrés i taules resum, la qual cosa permet posar l’accent en la satisfacció personal com a motor de millora.

Activitats lúdiques: activitats com Descobreix la falta, que fan buscar a l’alumne faltes d’ortografia en mitjans de comunicació, cartells del carrer, etc., permeten donar un altre aire al treball ortogràfic.

Escala de nivells: segmentar el procés en 4 nivells de dificultat i 15 categories de treball,  permet d’assolir reptes més curts, la qual cosa proporciona a l’alumne recompenses que l’estimulen per seguir millorant.

76%
49%
89%

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu una millor experiència d'usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l'acceptació d'aquestes galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies. Cliqueu l'enllaç si voleu més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies